Paylaşıyoruz!

Bildiğimiz gördüğümüz ne varsa buradan paylaşıyoruz.
Reklam ve Pazarlamanın geleceği 26 Aralık 2017 Salı /

Gözümüzün önünden geçen her şeyde reklamı görmek mümkün. Kişinin saç stilinden tutun, etrafımızdaki her cisim ve nesne kendi reklamını yapmakta. Öyle ki gökyüzündeki ay bile yaydığı frekansla şairlere ilham olmuştur.

Markalamanın Faydaları! 29 Eylül 2016 Perşembe /

Markanızın, kimliğinde farklılaşma, güvenilirlik veya akılda kalıcılık yönünde eksikliğiniz var ise, kimlik iletişimini kurmanız oldukça zordur. Bunun çözümü ancak, özelliklerin, unsurların veya hizmetlerin tüketiciye fayda sağlayacak şekilde markalanması ile mümkündür.

Sattıran Marka İsmi Yaratmak! 24 Ağustos 2016 Çarşamba /

Ürünlerin rakip ürünler arasında farklılaştırılmasını sağlayacak ve ürünlerin belirgin özelliklerini yansıtacak uygun adın seçilmesi, markalama stratejileri kadar önemlidir. Marka ismi belirlemenin her geçen gün daha zor bir sürece girdiği dönemdeyiz. Rekabetin ve iletişimin her geçen gün arttığı bu dönemde farklılaşmanın en önemli unsuru olan marka ismi yaratmak, bir nevi samanlıkta iğne aramaya benzemekte.

Marka Konumlandırma 17 Haziran 2016 Cuma /

Adam Smith’e göre her tüccar, dünya yurttaşı olmalıdır. Evrendeş pazar, ulusları karşılaştıran düşman güçlerini yok ederek eski ''askeri toplumları'' ortadan kaldırdı, bireyciliği ve uluslararası iş bölümünce yönlendirilen tek pazarda serbest rekabeti, evrensel rejimin yapı taşı haline getirdi. ''Bırakınız Yapsınlar Bırakınız Geçsinler'' mottosu ile dünya tek bir pazar haline gelirken tüketici ise binlerce ürün seçeneği ve iletişim bombardımanı içerisinde kararsız bir hale geldi. Tercihlerin bu kadar çok ve farklı olması gerek ulusal gerekse uluslararası markaları farklı stratejiler izlemeleri konusunda harekete geçirdi. Sonucunda ise Al Ries ve Jack Trout tarafından ortaya atılan konumlandırma teorisi ortaya çıktı.

Ürün Değil Kavram Markası Olun! 20 Temmuz 2016 Çarşamba /

Kendinizi ürün markaları olarak görmek yerine konsept marka haline getirin. Bu yazımızda marka stratejileri çerçevesinde, marka kaldıracında yer alan hat genişletme ve marka genişletme kavramlarını kullanarak markaların ürün markasından konsept markalara evrimleşme süreçlerini örneklerle açıklamaya çalışacağız.

İnsan Merkezli Düşün ya da Yok Ol 17 Şubat 2016 Çarşamba /

Değişen trendler, yaşam biçimleri ve kullanım alışkanlıkları sürekli yeni pazarlama stratejilerin geliştirilmesine neden olmaktadır. Pazarlamanın gelişim dönemlerini şöyle bir ele aldığımızda üretim dönemi, satış dönemi, pazarlama dönemi, marka dönemi, tüketici dönemi, gelecek dönemi, globalleşme dönemi, şeklinde ayrı ayrı dönemlerden oluştuğu görülmektedir.

İçerik Nasıl Yaratılır? 24 Şubat 2016 Çarşamba /

Ann Handley, C.C. Chapman, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları kitabından derlenen cümleler ile içerik pazarlamasının nasıl yaratıldığı özetlenmiştir: