Paylaşıyoruz!

Bildiğimiz gördüğümüz ne varsa buradan paylaşıyoruz.

Markanızın, kimliğinde farklılaşma, güvenilirlik veya akılda kalıcılık yönünde eksikliğiniz var ise, kimlik iletişimini kurmanız oldukça zordur. Bunun çözümü ancak, özelliklerin, unsurların veya hizmetlerin tüketiciye fayda sağlayacak şekilde markalanması ile mümkündür.

Markanıza özgü bir özelliği markalayarak, markanızın anlaşılmasını, daha kolay kabul edilmesini, güvenilirliğini ve akılda kalıcılığını kolaylaştırırsınız. Yeni bir ürün tasarladığınızda, markanızı üstün kılacak bir veya daha fazla özelliğinizi markalayarak, Oral-B örneğinde olduğu gibi iletişim planınızı bu yönde kurgulayabilirsiniz.

İki en önemli özelliğini markalayan Oral-B Advantage Plak Sökücü diş fırçası ile fırçanın ucundaki “Power Tip” kıllar ile diş ve diş eti çevresine uyan “Action Cup” şeklini, fırça eskidikçe rengi değişen Indicator kıllarını markalamış ve bu hareketiyle pazar payını artırmayı başarmış.

Diğer bir yaklaşım da bir unsur veya içindeki bir malzemenin markalanması  ya da daha sık rastlananı, pazarda bilinen bir markası olan bir unsur veya malzemenin görünür hale getirilmesidir. Nestle örneğini ele alırsak, Nestle’nin tüketicide zaten var olan çikolata algısı sayesinde Lite Ice Cream Bar ürünü daha kolay farklılaştırma yaratmıştır. Böylece  daha kolay kabul edilen bir ürün olarak pazarda yerini almıştır. Ayrıca bir bileşeni markalamak hem ana marka hem de bileşen markası için önemli tasarruflar da sağlamaktadır.

Diğer bir yaklaşımı ise en iyi örneğini Hyatt iş seyahati yapanlar için markaladığı hizmetlerinde görebiliriz.

• Hyatt Business Plan: Otel odanızda çalışma masası, telefon, faks bunlara ek olarak aynı katta fotokopi makinesi, yazıcı ve ofis malzemelerine erişim,

• Hyatt Gold Passport: Seyahat ödülü kazanabileceğiniz puan biriktirme sistemi,

• Touch and Go: 800’lü numara ile otomatik check-in,

• Regency Club: Özel hizmet verilen özel kata erişim,

• Meeting Connection: Toplantıları planlamaya yardımcı bir ekip.

Hizmet markalama stratejinizi, tüketici gruplarının hizmet beklentilerine veya hizmet alanlarına göre belirleyerek markanızın hizmet alanlarını güçlendirebilirsiniz.

Kaynak: Bu yazı, Ali Ertan Gökçe ‘‘Marka Stratejileri’’ notlarından yararlanarak hazırlanmıştır.

 

Yazıyı Yorumlayabilirsiniz

E-Posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.